8/29/2018 24

Przyciąganie uwagi klienta- ekskluzywne stoiska na targach oraz w sklepach.



Każda z nas uwielbia zakupy. Chodzimy od sklepu do sklepu w poszukiwaniu ubrań, rzeczy codziennego użytku, czy kosmetyków. Przedmiot zostaje kupiony z rozwagą, zgodnie z listą, a jednak czasem atmosfera w sklepie, dobry wygląd i przyjemna muzyka w tle sprawiają, że kupimy w danym sklepie więcej rzeczy, spędzimy w nim więcej czasu. Też tak macie?




Stoisko sklepowe albo stoisko na targach odgrywa kluczową rolę wpływającą na decyzję zakupową klientów. Atmosfera w tych miejscach jest tworzona z myślą o zmysłach kupujących. Umiejętność oddziaływania na nie powodują sukces sprzedaży.  

Przyjemny nastrój tworzy wyposażenie oraz kolorystyka. Lubimy ciekawe, piękne meble, dodatki i idealnie dobrany kolor ścian. Warto wiedzieć, że ciepłe odcienie powodują impulsywne i krótkie zakupy. Barwy zimne natomiast wymagają większego zaangażowania, wydłużają czas zakupów, a także wymagają dłuższego zastanowienia nad daną rzeczą.

Bardzo ważna rolę w sklepie pełnią zapachy, które wpływają na lepsze samopoczucie klientów. Przy boku aromamarketingu udanym zakupom służy również odpowiednio dobrana muzyka. Odwraca ona uwagę klientów od upływającego czasu. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że to właśnie jej tempo oddziałuje na szybkość stawiania kroków po sklepie. Wolna muzyka wpływa na dłuższy czas zakupów, natomiast szybkie tempo działa na nas chaotycznie sprawiając, że rychło opuszczamy sklep.

Ostatnim elementem wpływającym na klientów jest oświetlenie. Odpowiednio dobrane uatrakcyjnia wygląd sklepu, wprowadza odpowiedni nastrój i zachęca do zakupów. Ogólne oświetlenie pozwala równomiernie doświetlić cały asortyment. Ważnym oświetleniem w marketingu i chęci sprzedaży jak największej ilości produktów to wyeksponowanie oświetleniem drogich rzeczy albo objętych promocją. 


  

Lubicie robić zakupy w sklepach o ładnym wyglądzie, przyjemnym zapachu i fajnej muzyce. Łapiecie się na tym, że właśnie w tej atmosferze spędzacie więcej czasu, kupujecie więcej rzeczy? Ja zdecydowanie tak! Dajcie znać, jak jest u Was ;)

24 komentarze:

  1. Czasami można się skusić na dodatkowe zakupy. A zapachy kuszą, oj tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Amazing!!

    https://julesonthemoon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie tak. Lubię ekskluzywne sklepy, które mają przemyślany wystrój, układ ubrań oraz w których unosi się ładny zapach. Przykład takiego sklepu dla mnie to Massimo Dutti. Może rzadko coś tam kupuję ale zawsze zaglądam i mogę spokojnie sobie wszystko zobaczyć. Najbardziej nie lubię sklepów, w których ubrania są poukładane bez ładu i składu i rozstawione tak ciasno na wieszakach, że nie chce mi się nawet tego przeglądać :) Najczęściej tak jest w sieciówkach i dlatego z reguły robię zakupy w internecie, jeśli już mam coś kupić sieciówkowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie eleganckie, zadbane sklepy z przyjemną atmosferą, muzyka, ładnie pachnące. Człowiek pomimo zrobienia zakupów czuje się dopieszczony ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej
    Nigdy nie myślałem o aromamarketingu,ciekawa kwesia i post :)!
    Wielki plusik dla Cb;)!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc na mnie nigdy nie działały piękne ozdoby, zapachy, uprzejmość obsługi ... zazwyczaj mam słuchawki i działam sobie sam ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię ładne butiki z wygodną przymierzalnią :) Często w takich butikach można znaleźć fajne wnętrzarskie inspiracje :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello, thanks for the information. Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  9. My kobiety zawsze się na coś skusimy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Thanks a lot :D

    super interesting post my friend :)

    NEW GET THE LOOK POST | THE SNEAKER POWER :o
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Te wszystkie detale, o których piszesz, zawsze bardzo umilają zakupy! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na mnie to jakoś nie działa, ba, muzyka sklepowa jakoś mnie irytuje :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląd w sklepach ma ważne znaczenie ❤

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja coraz rzadziej robię zakupy stacjonarnie, większość rzeczy kupuję online, szkoda mi czasu na chodzenie po sklepie

    OdpowiedzUsuń
  15. Im przyjemniej w sklepie, tym owocniejsze są zakupy ;) Przynajmniej ja tak mam. Do sklepów, w których jest zbyt intensywny zapach - w ogóle nie wchodzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny post, przydatny :)) Wiedziałam o tym, ale rzadko ulegam psychologii marketingu. 90% rzeczy kupuję online więc omijam to szaleństwo chodzenia po sklepach :)))) A jeśli już wybieram się do sklepu stacjonarnego to mam swoje ulubione miejsca i tylko tam zaglądam, i zazwyczaj wiem po co :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. pracowałam w sklepie ponad rok i doskonale zdaję sobie sprawę o tym, jakie sztuczki mają dla nas sprzedawcy i centra handlowe;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś w tym jest :) W sklepie, gdzie jest przytulnie, ładnie pachnie i jest porządek spędzam o wiele więcej czasu niż w sklepie, gdzie jest bałagan.

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj potrafią zadbać o to żeby przyciągać klienta , sama nie raz się skusiłam na ich sztuczki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Człowiek każdego dnia jest poddawany tylu manipulacjom, a nawet nie zdaje sobie z tego sprawy! Ale to wszystko dział, bo można to zauważyć podczas każdych zakupów, a przynajmniej widzę to sama po sobie. I mimo, że wiem, że tak jest, to nic z tym nie robię :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja ostatnio to idę tam, gdzie sobie zaplanuje zrobić zakupy. A jak czegoś szukam, to staram się wchodzić do sklepu takiego, w którym tą rzecz znajdę :) Więc nie zwracam uwagi na oświetlenie czy zapachy, a tym bardziej na muzykę :) Raczej na czymś nowym i PROMOCJACH :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się Tam gdzie jest ekskluzywnie, przytulnie to od razu chce się iść :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .

Copyright © 2017 Chabrowe wariacje